fattighetens baksida.

Varför ska man vara student för? Jag kanske inte ens ska kalla mig student, jag går ju inte ens till skolan, och jag kan inte jobba, vad fan gör jag med mitt liv?
Har suttit och suktat på lägenheter idag, och jag vill verkligen flytta hemifrån, till mitt eget - där man kan gå klädd i vad som helst, eller ingenting alls, utan att någon ska bry sig. När man kan sova hur länge som helst, eller inte sova alls. Att komma hem och bara göra ingenting eller allt. 
Fy fan, det är ett sånt jävla nederlag att ha flyttat hem igen, efter att ha bott hemifrån i 10 månader, det är nog det värsta jag har gjort. Man får ju inte mer längtan när man har fått känna på hur det känns. 
Att bo hemma suger, inte för att jag inte älskar mina familjer, utan mera för att jag vill ha något jag kan kalla mitt eget. Men så länge jag springer runt på kryckor är det inte ens att tänka på, jag skulle säkert klara det också, men jag har ju inga pengar. 
Jag längtar bara till sommaren, när man börjar jobba, på riktigt - och få en riktig lön.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0